Advertentie analyse

Inzicht in prestaties van betaalde advertenties

Besteed je (te) veel budget aan online adverteren en wil je het beschikbare budget effectiever inzetten? Wil je de resultaten uit je advertentie campagne ten opzichte van de concurrentie verbeteren? Ben je wel benieuwd hoe jouw advertenties het nu écht doen in Google?

Wij bieden een oplossing waarmee je meer relevante en aanvullende inzichten krijgt in de prestaties van je Google Ads of ander betaalde advertenties: advertentie analyse.

Waarom advertentie analyse?

  •    betere kennis van betaalde advertentie prestaties
  •    inzicht in score ten opzichte van concurrentie
  •    één overzicht met alle relevante informatie
  •    verlagen van de kosten per klik
  •    advertentiebudget efficiënter besteden
  •    hogere conversie door optimale advertenties
  •    minder kosten, meer resultaat
  •    praktische tool voor SEO en Google Ads specialisten

Wij geven je meer inzicht in je betaalde online advertenties

voor een vast bedrag
per keer of per maand

gevisualiseerd in
Google Data Studio

kostenbesparend en
efficiënt adverteren

Wat ontvang ik?

Je krijgt beschikking over aanvullende data bij betaalde online advertenties, die verborgen blijft via Google Ads en Google Analytics.

Het analyseren van betaalde advertenties kan veel waardevolle inzichten geven. Bij tekstadvertenties gaan wij bijvoorbeeld per geografisch gebied na hoe jouw advertenties op relevante zoektermen scoren ten opzichte van de concurrentie. Met de verkregen data is het mogelijk om de advertenties, per zoekwoord, met elkaar te vergelijken op belangrijke zaken, zoals de weergave positie, titel van de advertentie (tot 3 koppen), zichtbare URL (padvelden), werkelijke URL, beschrijving en advertentie extensies.

De analyse kan op veel verschillende typen advertentie indelingen worden toegepast. Naast tekstadvertenties kunnen bijvoorbeeld ook advertenties met afbeeldingen, video advertenties of alleen bellen advertenties onderzocht worden.

Ben je op zoek naar informatie over je advertentie campagnes om de data uit je bestaande datakanalen aan te vullen?  Wij brengen de gewenste online advertenties binnen jouw branche in kaart. Ontvang een rapportage vol bruikbare informatie op relevante zoektermen.

Wat kan ik hiermee?

Deze data maakt het mogelijk om betaalde online advertenties te optimaliseren voor betere resultaten.

Het optimaliseren van Google advertenties en andere advertenties zorgt voor betere resultaten in de portemonnee, zowel in de advertentie bestedingen als het nette resultaat van de advertenties.

Bekijk én vergelijk de positie, inhoud en overige informatie bij de advertenties op relevante zoekwoorden. Met de verzamelde data kom je tot de optimale advertentie met meer rendement.

Bij tekstadvertenties is het bijvoorbeeld mogelijk om met de data de volgende zaken ten opzichte van concurrenten te analyseren en te verbeteren:

  • benoemen van onderscheidende factoren en voordelen
  •  zaken die de klant over de streep trekken om te klikken
  • afstemming van de advertentie op de zoekvraag
  • duidelijke vervolgstappen (call-to-action)
  • verwerking van zoekwoorden in de advertentie
  • dynamiek van de advertentie op verschillende zoektermen
  • afstemming van de inhoud op de bestemmingspagina
  • optimalisatie op basis van gebruikte devices

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Voor wie is advertentie analyse interessant?

Advertising analyse is interessant voor specialisten die zich bezig houden met online adverteren. Is dit jouw taak binnen jouw bedrijf of ben je SEA specialist en verhuur je jezelf? Deze informatie kun je goed toepassen in jouw werkzaamheden.

Makken jullie of jouw klanten gebruik van betaalde advertenties? Dan kun je deze waardevolle informatie haast niet missen.

Welke informatie is nodig voor advertentie analyse?

Lever ons de zoekwoorden aan waarop je getoonde advertenties wilt monitoren, welk type advertentie je wilt monitoren en waar je wilt dat wordt gekeken.

Hoe kan ik advertising analyse gebruiken?

De advertentie analyse bevat een breed scala aan typen data om te vergelijken en te bestuderen. Denk bijvoorbeeld aan de adverteerders, de artikelen waarvoor wordt geadverteerd, op welke zoekwoorden veel advertenties getoond worden, het aantal advertentie plaatsingen per merk, wanneer de advertenties van welke concurrent worden getoond, etcetera.

Op basis van de data die na de afgesproken periode is verzameld, kijken we welke conclusies daaruit te trekken zijn. De meest interessante bevindingen worden hieruit gelicht.

Wat kost advertentie analyse?

Je betaalt bij ons een vast bedrag op basis van het aantal zoekwoorden, de frequentie en de gewenste vergelijking.

Advertentie analyse kan al vanaf € 199 per maand.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Hoe lang duurt een advertentie analyse?

Samen met jou betalen we de periode waarover de data wordt verzameld. Het is aan te raden om minimaal 2 weken data te verzamelen, zodat er een beter beeld ontstaat van trends en verschillen in moment, type en aanbieder van de advertenties.

Kan ik als freelancer of bureau een vast abonnement afsluiten?

Ja, dat kan. We baseren de prijs dan op basis van de queries die je uitvoert. De prijzen zijn verdeeld in verschillende staffels. Wil je meer weten? Wij kijken uit naar je berichtje of telefoontje!

Zullen wij jou bellen?


Bel ons: +31 (0)20 205 1007

of stuur een mail naar:

info@inspectelement.nl

Ook interessant!

Inzicht in de prestaties van Google Shopping advertenties.

GOOGLE SHOPPING ANALYSE

Reviews analyseren en vergelijken met concurrenten.

REVIEW ANALYSE

Uitgebreide en complete technische SEO analyse voor websites.

TECHNISCHE SEO ANALYSE