Niet meer hersens kraken voor het bedenken van nieuwe content. Gebruik het web als bron voor een uniek onderzoek met hoge nieuwswaarde. Creëer een PR kanon met onderzoeksdata scraping.
Wil je unieke content produceren voor publicatie om een zo groot mogelijk bereik en waardevolle backlinks te realiseren? Is het doen van onderzoek naar een specifieke markt voor jou interessant? Ben je journalist en wil je online data gebruiken voor kwantitatief onderzoek?
Wij bieden een oplossing waarmee je online beschikbare informatie om kunt zetten naar data voor een onderzoek: onderzoeksdata scraping.
Voor een vast bedrag
per onderzoek
Opgeleverd in elke
gewenste vorm
Unieke content
met veel potentie
Je ontvangt een ruwe of geanalyseerde kwantitatieve dataset voor onderzoeksdoeleinden, geleverd in de gewenste vorm.
Het is een uitdaging om telkens unieke en lezenswaardige content te produceren voor jullie organisatie. Met het publiceren van een onderzoek worden jullie een autoriteit én creëer je deelbare content.
Vind en verzamel de input voor het onderzoek, analyseer feiten, visualiseer, publiceer en verspreid. Zie de resultaten terug in betere vindbaarheid en een groter bereik.
Kwantitatief onderzoek door middel van web scraping opent deuren die eerder gesloten bleven. Onze web scraper doorzoekt alle pagina’s, haalt de relevante informatie er vanaf en bundelt dit.
Het is een krachtige tool die het mogelijk maakt om data te vinden, die anders niet gemakkelijk beschikbaar was geweest. Er is online meer data beschikbaar dan je voor mogelijk houdt. Gebruik onderzoeksdata voor bijvoorbeeld artikelen, content marketing of PR.
Samen bespreken we wat je nodig hebt voor je onderzoek.
Creëer unieke content en trek interessante conclusies voor diverse toepassingen, zoals content marketing en journalistiek.
Het publiceren van eigen onderzoek is een zeer lucratieve manier om PR aandacht te krijgen. Voor SEO en linkbuilding is het een goudmijn. Deze content opent deuren naar websites met de beste links.
Steeds meer bedrijven publiceren hun data online, wat web scraping voor journalisten erg interessant maakt. Aangezien data niet altijd gemakkelijk vrijgegeven wordt of de geloofwaardigheid vraagtekens oproept, is het soms de enige manier om aan bepaalde datasets te komen. Start een journalistiek onderzoek via deze onafhankelijke onderzoeksmethode.
Wil je de markt in kaart brengen? Zaken als prijs onderzoek, product onderzoek of klant onderzoek zijn goed uit te voeren met een bot. Web scraping maakt het mogelijk om online marktonderzoek te doen in de breedste zin van het woord. Gebruik de data voor kwantitatief onderzoek dat je uitvoert voor de interne organisatie of voor publicatie op internet.
Veelgestelde vragen
Vertel ons je wensen met betrekking tot het kwantitatieve onderzoek dat je voor ogen hebt. Samen kunnen we bepalen welke informatie we kunnen verzamelen en waar we die informatie kunnen vinden.
Ja, in principe kun je alle informatie die je online vindt gebruiken voor het onderzoek.
Sommige websites geven aan dat ze het scrapen van informatie van hun website verbieden, dus het is altijd zaak om daar goed op te letten.
Zolang je geen plagiaat pleegt, inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten en – waar van toepassing – netjes bronnen vermeld, kun je alle data gebruiken die online tot je beschikking is.
Je betaalt bij ons een vast bedrag per dataset op basis van je wensen en de complexiteit van de zoekopdracht.
Onderzoeksdata scraping kan al vanaf € 799.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.
Het verzamelen van onderzoeksdata met behulp van web scraping wordt onder andere gebruikt door journalisten, Content Marketeers, Online Marketeers en Marketing Managers.
Marktonderzoek kan prijzig zijn. Je kunt die kosten enorm drukken op het moment dat je het proces voor het vergaren van data kunt automatiseren. Sterker nog, voor sommige typen onderzoek zou de waardevolle data die je nodig hebt voor je onderzoek zelfs verborgen blijven zonder web scraping.
Wij denken graag met je mee over het type onderzoek dat je zou kunnen uitvoeren in jouw branche en hoe web scraping je daarbij kan helpen.
Bij het uitvoeren van onderzoeken ten behoeve van PR of Content Marketing kun je bijvoorbeeld denken aan het in kaart brengen van een bepaalde markt, een vergelijking (benchmark rapportage) of geografisch onderzoek.
Het Inspect Element team heeft zelf een achtergrond in (online) marketing, dus je hebt aan ons een goede sparringpartner.
[hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1820″ img_width=”48″ front_title=”Influencers en thought leaders vinden voor interessante samenwerkingen.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”INFLUENCER SCRAPING” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”INFLUENCER SCRAPING” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Finfluencer-scraping%2F|title:Influencer%20scraping||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117295182{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]
[hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1819″ img_width=”48″ front_title=”Uitgebreide en complete technische SEO analyse voor websites.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”TECHNISCHE SEO ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”TECHNISCHE SEO ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Ftechnische-seo-analyse%2F|title:Technische%20SEO%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117306037{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]
[hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1817″ img_width=”48″ front_title=”Betaalde online advertenties analyseren en verbeteren.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”ADVERTENTIE ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”ADVERTENTIE ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fadvertentie-analyse%2F|title:Advertentie%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117259945{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]