Price scraping

Inspelen op prijzen van de concurrent

Wil je razendsnel reageren op prijswijzigingen bij concurrenten, zodat jouw bedrijf geen omzet misloopt? Is het noodzakelijk om dagelijks op de hoogte te zijn van de prijs die een concurrent vraagt voor een bepaald én waar het product voor een lagere prijs wordt aangeboden?

Wij bieden een oplossing waarmee je met weinig inspanning dagelijks de beste prijsstrategie voor een artikel kunt kiezen: price scraping.

Waarom price scraping?

  •    inzicht in actuele prijzen van de concurrentie
  •    dagelijks de beste prijsstrategie kiezen
  •    automatisch prijzen aanpassen aan de markt
  •    óók bol.com, beslist.nl en Google Shopping
  •    maximaliseer de omzet van je webshop
  •    ontdek (prijs)trends in de branche
  •    voor alle typen productinformatie

Wij geven je dagelijks inzicht in je concurrentie

Voor een vast bedrag
(per maand)

Opgeleverd in elk
gewenst bestandsformaat

Pure tijdswinst en
continu concurrerend

Wat ontvang ik?

Je ontvangt een overzicht met prijzen van de concurrentie, in elk gewenst format en gevisualiseerd in Google Data Studio.

Je geeft zelf aan van welke producten je de prijzen wilt monitoren en waar je wilt dat de prijzen gemonitord worden.

Wil je bijvoorbeeld alleen weten wat de actuele prijs is in de webshop van een concurrent of ben je (ook) geïnteresseerd in de prijzen op bol.com, beslist.nl en Google Shopping?

Met onze scrapers kunnen we alle beschikbare productinformatie van de webshops van concurrenten of verkoopplatforms zoals Bol.com en Beslist.nl verzamelen. Denk aan prijzen, beschikbaarheid, voorraadniveaus en meer.

Wij leveren de data hoe, waar en wanneer jij wilt.

Wat kan ik hiermee?

De data die je ontvangt stelt je in staat om continu bovenop de markt te zitten en geen omzet mis te lopen als een concurrent betere voorwaarden hanteert.

Je houdt de product strategie van concurrenten strak in de gaten en je kunt hier op elk gewenst moment op inspringen.

Op basis van de laagste prijs van de concurrent en de minimale marge op een artikel, kun je de verkoopprijs voor die dag bepalen. Je kunt dit zelfs geautomatiseerd laten gebeuren. Dat heet dynamic pricing.

Tegelijk verzamel je ook veel andere waardevolle informatie. Denk bijvoorbeeld aan het spotten van historische trends, inzicht in het productaanbod van concurrenten en het bepalen van de marktpositie ten opzichte van de concurrentie als het gaat om aanbod, pricing en stock levels.

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Wat kost price scraping?

Je betaalt bij ons een vast bedrag per maand. Het bedrag is afhankelijk van je wensen, zoals de data die je wilt verzamelen, de plekken waar je die data wilt verzamelen en de frequentie waarop je de resultaten wilt ontvangen.

Price scraping kan al vanaf € 99 per maand.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Welke informatie is nodig voor price scraping?

Wij ontvangen van jou een feed met producten die je in de gaten wilt houden. Om die online te identificeren vragen wij je om het aanleveren van de productnamen, merknamen en unieke identifiers zoals een EAN code of SKU. Ook laat je ons weten op welke plekken je wilt dat de prijzen verzameld en gerapporteerd worden.

Hoe kan ik price scraping data gebruiken?

In eerste plaats kun je price scraping natuurlijk gebruiken om jullie prijzen met die van de concurrentie te vergelijken. Deze informatie maakt het makkelijk om verkoopprijzen van artikelen marktconform te houden of om een laagste prijs garantie belofte eenvoudig te handhaven.

Na verloop van tijd is het met deze data mogelijk om trends te herkennen in de markt. Denk bijvoorbeeld aan het inspelen op prijsdalingen tijdens populaire periodes om korting te geven, zoals Black Friday of vaste momenten voor uitverkoop in de branche.

Ook kan de data gebruikt worden om concurrenten goed in de gaten te houden. Welke producten hebben zij bijvoorbeeld in het assortiment? Welke van de artikelen die zij aanbieden zijn populair? Pas naast de prijsstrategie óók de productstrategie af op de vraag en het aanbod in de markt.

Voor wie is price scraping interessant?

Klanten die deze dienst afnemen, zijn meestal retail of e-commerce bedrijven. Voor fabrikanten en merken is retail scraping interessant.

Met price scraping blijf je eenvoudig op de hoogte van prijsniveaus in de markt en kun je hier adequaat op reageren. Ongeacht of het doel is om mee te gaan met de prijzen in de markt of juist de prijzen die worden gehanteerd in de branche te bewaken.

Wil je eenvoudig beelden, attributen en andere content verzamelen van de producten die je verkoopt? Bekijk de mogelijkheden van product scraping.

Kan ik artikelen of concurrenten toevoegen?

Er komen concurrenten bij of vallen concurrenten weg, je ontdekt een verkoopkanaal dat je ook in de gaten wilt houden of er is een wijziging in het assortiment. De markt verandert elke dag, dat begrijpen wij.

Wij kunnen altijd artikelen of concurrenten toevoegen aan of verwijderen van de lijst die wordt bijgehouden. Op die manier heb jij steeds de meest actuele data tot je beschikking.

Wat als concurrenten productdata anders weergeven?

Dat is geen probleem. Matchen is het koppelen van gelijke producten, zodat er een goed overzicht ontstaat van de geldende verkoopprijzen. Soms komt productdata niet 1-op-1 overeen met elkaar en is het dus niet mogelijk om automatisch te matchen. Veel andere partijen lossen dit probleem niet op. Wij zorgen ervoor dat je een complete dataset krijgt met alle beschikbare informatie op de juiste plek.

Zullen wij jou bellen?


Bel ons: +31 (0)20 205 1007

of stuur een mail naar:

info@inspectelement.nl

Ook interessant!

Content, attributen en afbeeldingen verzamelen voor webshops.

PRODUCT SCRAPING

Prijzen dynamisch aanpassen op basis van vraag en aanbod.

DYNAMIC PRICING

Inzicht in de prestaties van Google Shopping advertenties.

GOOGLE SHOPPING ANALYSE