Review analyse

Weten waar winst te behalen valt

Wil je inzicht in de online reputatie en het sentiment van je merk of producten? Wil je klanttevredenheid verhogen? Of wil je producten, diensten of service verbeteren door het leren van lessen uit feedback en online publicaties?

Wij bieden een oplossing waarmee je reviews en beoordelingen kunt analyseren met web scraping en machine learning: review analyse.

Waarom review analyse?

  •    inzicht in online reputatie
  •    te vertalen naar concrete verbeterpunten
  •    ontvang een uitgebreide review analyse
  •    klanttevredenheid verbeteren
  •    te gebruiken voor productinnovatie
  •    ontdek verborgen gebreken aan aanbod of service
  •    vergelijk met concurrenten

Wij geven je inzicht in je online reputatie

Voor een vast bedrag
per keer of per maand

Gevisualiseerd in
Google Data Studio

Voordeel halen uit
concrete verbeterpunten

Wat ontvang ik?

Je ontvangt de resultaten die volgen uit de review analyse, gevisualiseerd in Google Data Studio.

Wij verzamelen reviews, beoordelingen en overige publicaties van het web waarin de een mening wordt gegeven ten aanzien van jullie product of bedrijf.

Online fora, blogs, review websites, social media, e-commerce platformen, affiliate websites, webshops en nieuwssites. Het zijn allemaal bronnen op het web waar meningen en informatie worden gedeeld. Met de review analyse weet je waar er over jullie merk of producten wordt geschreven en is het mogelijk om – indien nodig – direct actie te ondernemen. Na analyse zijn de conclusies te vertalen naar concrete actiepunten om aanbod, producten of dienstverlening te verbeteren.

Ook kunnen we de reviews van concurrenten analyseren om een goed beeld te krijgen van jullie merk perceptie en markt positionering ten opzichte van de concurrentie. Online meningen over concurrenten analyseren is waardevol in het krijgen van een goed beeld van de markt en het vergelijken van sterke en zwakke punten.

Online is eerlijke informatie te halen over het sentiment bij concurrenten en positieve of negatieve punten aan producten of dienstverlening, die voor eigen productverbetering of -innovatie gebruikt kunnen worden.

Samen bespreken waarin je meer inzicht wilt krijgen aan de hand van de analyse. Zo kunnen we gericht op zoek naar de data die een duidelijk beeld schept over de onderwerpen van jullie keuze. Een algemene, brede analyse is ook mogelijk.

Wat kan ik hiermee?

Met de resultaten van een review analyse kun je klanttevredenheid verhogen, aanbod en service verbeteren en het online sentiment bepalen.

Een review analyse kan veel interessante en bruikbare informatie opleveren voor jullie organisatie. Er zijn vele toepassingen van een review analyse.

Het is mogelijk om eenvoudig klanttevredenheid te verbeteren of pijnpunten in product of proces aan te duiden en te verbeteren. Ook kan de review analyse ervoor zorgen dat klant issues (eerder) aangetipt worden en hier sneller en adequater op gereageerd kan worden. Word de speler in de markt met de hoogste klanttevredenheid en de beste producten.

Er zijn waardevolle lessen te leren van reviews, beoordelingen en andere publicaties die iets zeggen over het product en de service. Zet de waardevolle kennis die je opdoet met de review analyse om naar lessen en verbeteringen die zorgen voor betere producten en hogere klanttevredenheid.

Soms zijn niet alle negatieve ervaringen met jullie product, dienst of bedrijf bekend. Men kiest ervoor om een klacht niet direct bij de organisatie kenbaar te maken, maar deelt online wel ergens de ervaring. Of mogelijk is het iets kleins wat de melding voor een consument niet waard is, maar is het kennis die voor jullie een groot verschil zou maken?

Ontdek verborgen informatie.

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Wat kost review analyse?

Je betaalt bij ons een vast bedrag per analyse, afhankelijk van de hoeveelheid reviews, bronnen en merken of producten.

Review analyse kan al vanaf € 899.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Hoe lang duurt het afronden van een review analyse?

De duur van het project hangt af van de breedte van de vraag. Het verzamelen en analyseren van de data voor een review analyse duurt gemiddeld zo’n 2 tot 4 weken.

Voor wie is review analyse interessant?

Review analyse is geschikt voor ondernemers, commercieel directeuren, managers en consultants klanttevredenheid, marketing managers of directors, online marketeers en internet marketeers.

Ben je op zoek naar (meer) informatie over je merk op het web? Bekijk de mogelijkheden van brand scraping.

Welke informatie is nodig voor review analyse?

Je geeft ons door of er specifieke plekken zijn waar je reviews wilt verzamelen, naar welk type informatie je op zoekt bent en of je zoekvraag merkbreed of productspecifiek is.

Mogelijk heb je een specifieke aanleiding voor het uitvoeren van een review analyse? Geef ons aan wat zaken zijn die extra in de gaten gehouden moeten worden of waar expliciet op gezocht moet worden.

Zullen wij jou bellen?


Bel ons: +31 (0)20 205 1007

of stuur een mail naar:

info@inspectelement.nl

Ook interessant!

Reputatiemanagement en inzicht in de online prestaties van jullie merk.

BRAND SCRAPING

Betaalde online advertenties analyseren en verbeteren.

ADVERTENTIE ANALYSE

Influencers en thought leaders vinden voor interessante samenwerkingen.

INFLUENCER SCRAPING